Κυριακή 4 Ιουνίου 2023

Tρία βραβεία για το 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων!

 


Το Σάββατο 27/5/2023 στο Πάρκο Μίκης Θεοδωράκης πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση Βράβευσης των σχολείων που συμμετείχαν στον Σχολικό Μαραθώνιο Πάμε Ανακύκλωση πουυλοποίησε για 6η συνεχή χρονιά ο Δήμος Βριλησσίων στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και επιβράβευσης μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για την ανακύκλωση, Followgreen.

   Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό τα παιδιά του σχολείου μας παρέλαβαν το 1ο Βραβείο κερδίζοντας τους περισσότερους πόντους ανακύκλωσης καθώς όλη τη σχολική χρονιά με επιμονή και μεθοδικότητα έκαναν διαλογή στην πηγή, χωρίζοντας τα απορρίμματα του τμήματός τους ανά είδος στου ειδικούς κάδους. Το βραβείο συνοδευόταν από ένα χρηστικό δώρο για το σχολείο μας. Δεν έλειψαν και οι βιωματικές περιβαλλοντικές δράσεις στο χώρο του Πάρκου όπου τα παιδιά μας έδωσαν ηχηρό παρόν. Τα παιδιά συνοδεύονταν από την υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος Followgreen κ. Παπαδοπούλου Χρυσήκαθώς και τις καθηγήτριες κ. Βασιλογιάννη Ευαγγελία και Παπασταθοπούλου Τριανταφυλλιά.

Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας δεσμεύθηκαν πως τη νέα σχολική χρονιά θα συνεχίσουν να κινούνται με το ίδιο κέφι και την ίδια αποφασιστικότητα προς τον στόχο τους για ένα καθαρότερο περιβάλλον κι ένα καλύτερο μέλλον για τον πλανήτη.

Βραβείο στην εικαστική δράση «Φαγητό στο πιάτο μας ή στον κάδο μας»

Η βράβευση του τμήματος Β3 του σχολείου μας στην εικαστική δράση βίντεο «Φαγητό στο πιάτο μας  ή στον κάδο μας»  που διοργάνωσε ο Δήμος Βριλησσίων.Tα παιδιά έλαβαν επαίνους για τη συμμετοχή τους και όμορφα ατομικά χρηστικά δώρα.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά του Β3 έφτιαξανμε κέφι και ενθουσιασμό ένα βιντεάκι με τίτλο: «Όλα στη θέση τους!» και ανέδειξαν όλη την προσπάθεια που γίνεται από τα παιδιά να ξεχωρίζουν τα απορρίμματά τους ανά είδος και έτσι να μειώσουν δραστικά τον όγκο των κοινών απορριμμάτων. Κάθε αίθουσα διαθέτει δύο μεγάλους κάδους, έναν για χαρτιά κι έναν για πλαστικά μπουκάλια. Διαθέτει επίσης ειδικό δοχείο για μπαταρίες και ειδική τσάντα για καπάκια. Στο ισόγειο του κτηρίου τοποθετήσαμε ειδικό κάδο για τα κουτάκια αλουμινίου και έξω από το κυλικείο έναν κάδο για τα οργανικά απορρίμματα όπως οι φλούδες από τα φρούτα ή τα υπολείμματα του κολατσιού τους. Η προσπάθεια αυτή εντάσσεται στη συμμετοχή του σχολείου στο Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων και στην Πανελλήνια καμπάνια της διαδικτυακής πλατφόρμας Followgreen.

Το βιντεάκι των παιδιών μας μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω link:

https://followgreen.gr/vrilissia/vote/single/current

Βραβείο στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Μap Competition»

Την Δευτέρα 22/05/2023 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 2ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμό «Map Competition».Το τμήμα Β2 του σχολείου μας κατέλαβε την τρίτη θέση στον διαγωνισμόαυτόν,στην κατηγορία Γυμνασίων, με την εργασία που υλοποίησε και η οποία είχε τίτλο:“Χαρτογραφώντας την προσβασιμότητα. Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;” και θα βραβευτεί σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί από τη διοργανώτρια εταιρία. 

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού έχουν ανακοινωθεί στο https://mapcompetition.gr/prosvasimotita-apotelesmata/

ενώ η βραβευθείσα εργασία του Τμήματος Β2 είναι αναρτημένη στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

Ο διαθεματικός αυτός διαγωνισμός στόχευε στην ευαισθητοποίηση και εξοικείωση των μαθητών σε θέματα προσβασιμότητας ατόμων με κινητική αναπηρία, μέσα από τη χαρτογραφική απεικόνιση του χώρου.

Οι μαθητές, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, κλήθηκαν να περπατήσουν τη διαδρομή προς το σχολείο τους, να εντοπίσουν τα σημεία που είναι προσβάσιμα ή έχουν εμπόδια για άτομα που κινούνται με αμαξίδια και να καταγράψουν αυτά τα σημεία με τη βοήθεια ειδικής εφαρμογής χαρτογραφικής συλλογής δεδομένων για έξυπνες συσκευές (smartphones).

Στη συνέχεια, αποτύπωσαν τα σημεία αυτά σε ψηφιακούς χάρτες και ανέδειξαν με εποπτικό τρόπο τα ευρήματά τους, συνθέτοντας τα αποτελέσματα σε μία ιστορία υπό μορφή γεωχωρικής αφήγησης (geospatialstorytelling).

Τα τεχνολογικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν παρασχέθηκαν δωρεάν στα σχολεία μέσω του gis4greekschool.

Οι εργασίες που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του Διαγωνισμού αξιολογηθούν από ειδική επιστημονική επιτροπή αφού ελήφθησαν υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια: https://mapcompetition.gr/prosvasimotita_axiologisi/

Συντελεστές της επιτυχίας ήταν οι μαθητές και μαθήτριες του Β2:

Φωτογραφικό υλικό: Κατσαλούλης Ι., Καφίρης Γ., Κοσμετάτος Γ., Μανιατογιάννη Ι., Μπουροδήμου, Δ.

Επιμέλεια κειμένων: Κοσμετάτος Γ., Μανιατογιάννη Ι., Ματσούρη Α.

Χαρτογράφηση σημείων:  Καφίρης Γ., Κλέτσα Σ., Κορρέ Χ., Κορωναίου Μ., Κοσμετάτος Γ., Λαμπαδάρη Ε., Λουμίδη Ε., Λύρου Α., Μανιατογιάννη Ι., Μαρκοπούλου Λ., Ματσούρη Α., Μπουροδήμου Μ., Μώρου Ν., Νάνος Κ., Νούσιας Ι., Παπαγεωργίου Σ.

Συνέντευξη:Λουμίδη Ε., Μπουροδήμου Δ., Μώρου Ν., Παπαγεωργίου Σ.

Δημιουργία και επιμέλεια storymap: Κοσμετάτος Γ., Μανιατογιάννη Ι., Μπουροδήμου Δ., Νάνος Κ., Νούσιας Ι.,  

Το 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίωνέχει εντάξει στο όραμα και τις προτεραιότητές του την  καλλιέργεια ανθρωπιστικών και  ηθικών αξιών και προάγει – ιδιαιτέρως μέσα από τις αδιάλειπτη, δυναμική και πολύπλευρη υποστήριξη που παρέχει προς την κατεύθυνση αυτή η Διευθύντριά του κα Ε. Σύρμα – μια γενικότερη κουλτούρα και στάση ζωής η οποίααντανακλάσε ήθος και πολιτικό πολιτισμό. Στο πλαίσιο αυτόαγκαλιάζει κάθε δράση και πρωτοβουλία που υπογραμμίζει”την ανοχή και τον σεβασμό που πρέπει να υπάρχει στη διαφορετικότητα ενός ανθρώπου καθώς και στην προσπάθεια αποδόμησης στερεοτύπων που αφορούν το οτιδήποτε αποκλίνει της πλειονότητας. Η διαφορετικότητα αφορά όλους εμάς που βρισκόμαστε σε αυτόν τον κόσμο. Γιατί όλοι είμαστε διαφορετικοί σε σχέση με άλλους ανθρώπους. Έχουμε μοναδικά ενδιαφέροντα, ποικίλες κλίσεις και ταλέντα, ξεχωριστά βιώματα και διαφορετικό ψυχισμό. Η διαφορετικότητα λοιπόν δεν πρέπει να αναφέρεται αποκλειστικά σε ορισμένες ομάδες ανθρώπων αλλά να αγγίζει τον καθένα από εμάς. Σε αυτή την κοινωνική ομάδα ανήκουν και οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες και είναι χρέος μας να τους βοηθήσουμε να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο χωρίς εμπόδια και περιορισμούς“.

Η προσβασιμότητα ατόμων με κινητική αναπηρία συνιστά μία σύγχρονη πρόκληση, καθώς εκλείπουν οι κατάλληλες υποδομές για την ανεμπόδιστη μετακίνησή τους. Απαιτείται δε η καλλιέργεια κουλτούρας συμπερίληψης, που θα ξεκινά από το σχολείο, όπου διαμορφώνονται οι πολίτες του αύριο.

Υπεύθυνοι για την Δράση εκπαιδευτικοί

Ι. Ανδρεαδέλης (ΠΕ04.02, Χημικός)

Κ. Διαμαντής (ΠΕ04.05 Γεωλόγος)– Συντονιστής Δράσης

Α. Τσακιράκης (ΠΕ04.02, Χημικός)

Πηγή